REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG

Aplikacja mobilna Cleanlo udostępniona jest na zasadach określonych niniejszym dokumentem, stanowiącym regulamin w myśl ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (zwany dalej „Regulaminem”).

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Aplikacji, rodzaje usług elektronicznych świadczonych za pośrednictwem Aplikacji oraz prawa i obowiązki użytkowników oraz Usługodawcy. Zapoznanie się z niniejszym Regulaminem stanowi obowiązek każdego użytkownika Aplikacji.

§1. Definicje

  1. Aplikacja – oprogramowanie o nazwie Cleanlo udostępnione dla Użytkowników przez Usługodawcę, przeznaczone dla Urządzeń mobilnych i pozwalające na dostęp do usług świadczonych przez Usługodawcę.

  2. Konto użytkownika – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są informacje na temat Użytkownika, do którego dostęp możliwy jest za pomocą Aplikacji.

  3. Urządzenie mobilne – urządzenia pozwalające na instalację i korzystanie z Aplikacji, w szczególności urządzenia typu smartphone i tablet.

  4. Usługa – usługi świadczone przez Usługodawcę drogą elektroniczną za pomocą Aplikacji, w szczególności funkcjonalności dostępne w ramach Aplikacji.

  5. Usługodawca – Software-House.eu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu pod adresem ul. Głogowska 31/33, 60-702 Poznań, NIP: 8522655804, REGON: 383167648, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000783376, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał zakładowy: 10.000,00 zł. Adres poczty elektronicznej Usługodawcy: kontakt@cleanlo.pl

  6. Użytkownik – osoba fizyczna korzystająca z Aplikacji w imieniu własnym lub w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną.

  7. Zlecenie – przygotowane przez Zleceniobiorcę ogłoszenie stanowiące zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks cywilny.

  8. Zleceniobiorca – Użytkownik oferujący za pośrednictwem Aplikacji wykonanie zlecenia.

  9. Zleceniodawca – Użytkownik poszukujący w Aplikacji wykonawcy zlecenia.

§2. Postanowienia ogólne

  1. Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Użytkownika w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.

  2. Aplikacja przeznaczona jest dla osób pełnoletnich posiadających pełną zdolność do czynności prawnych.

  3. Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Aplikacji zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.

  4. Usługodawca przestrzega zasady ochrony danych osobowych Użytkowników przewidziane rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Użytkownik wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Usługodawcę danych osobowych w celu realizacji usługi. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników określa Polityka prywatności Aplikacji.

  5. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania Aplikacji w sposób niezakłócający jej funkcjonowania, w szczególności poprzez nieużywanie określonego oprogramowania (w tym oprogramowania złośliwego) lub urządzeń.

  6. Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z usług drogą elektroniczną to możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci urządzeniach i ingerencji w te dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z usług oferowanych z wykorzystaniem Aplikacji.

  7. Postanowienia Regulaminu dotyczące konsumentów stosuje się odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

§3. Wymagania techniczne

  1. Aplikacja dostępna jest dla wszystkich Urządzeń mobilnych spełniających wymagania systemowe określone w niniejszym rozdziale.

  2. W celu rozpoczęcia korzystania z Aplikacji, Użytkownik pobiera Aplikację na Urządzeniu mobilnym za pośrednictwem sklepu właściwego dla systemu obsługującego Urządzenie mobilne, tj. za pośrednictwem AppStore (dla systemu iOS) lub Google Play (dla systemu Android).

  3. Urządzenie mobilne w celu możliwości instalacji i uruchomienia Aplikacji musi być wyposażone w system Android lub iOS zaktualizowany do najnowszej dostępnej stabilnej wersji.

  4. Do instalacji i uruchomienia Aplikacji niezbędnym jest aktywowanie na Urządzeniu mobilnym połączenia internetowego.

  5. Użytkownik ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z taryfą swojego dostawcy usług internetowych.

  6. Zmiana wymagań technicznych określonych w niniejszym rozdziale nie stanowi zmiany Regulaminu w rozumieniu postanowień §17 ust. 1.

  7. Usługodawca zastrzega sobie prawo do przeprowadzania aktualizacji i udostępniania nowych wersji Aplikacji. Instalacja aktualizacji lub nowej wersji Aplikacji może być wymuszona przez Usługodawcę jako niezbędna do dalszego niezakłóconego korzystania z Aplikacji.

§4. Rejestracja

  1. Proces rejestracji jest wymagany do korzystania z Aplikacji.

  2. Użytkownik przeprowadza rejestrację w Aplikacji z wykorzystaniem dedykowanego formularza. Użytkownik jest zobowiązany podać dane prawdziwe, poprawne i aktualne oraz do których jest upoważniony do ich wykorzystywania. Użytkownik zobowiązany jest do aktualizacji danych podanych w formularzu w razie ich zmiany. Rejestracja przeprowadzana jest z wykorzystaniem adresu e-mail Użytkownika lub konta Użytkownika utworzonego w Google lub Facebook.

  3. Użytkownik loguje się do Aplikacji z wykorzystaniem adresu e-mail lub konta utworzonego w Google lub Facebook użytych podczas rejestracji.

  4. Użytkownik zarejestrowany posiada możliwość dostępu do danych zgromadzonych w Aplikacji na każdym urządzeniu mobilnym, na którym loguje się z wykorzystaniem danych, o których mowa w ust. 3.

§5. Aplikacja

  1. Aplikacja udostępniana jest Użytkownikowi będącemu Zleceniodawcą bezpłatnie, a Użytkownikowi będącemu Zleceniobiorcą odpłatnie na zasadzie subskrypcji na warunkach określonych Regulaminem.

  2. Za pośrednictwem Aplikacji Usługodawca dostarcza narzędzia umożliwiające Użytkownikowi przeglądanie oraz publikację Zleceń, dokonywanie rozliczeń w ramach wykonanych Zleceń oraz korzystanie z pozostałych funkcjonalności.

  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do ograniczania lub rozszerzania funkcjonalności bezpłatnych dostępnych w Aplikacji w każdym czasie. O planowanej zmianie Usługodawca będzie informował Użytkowników za pomocą komunikatów wyświetlanych w Aplikacji.

§6. Subskrypcja

  1. Subskrypcja obejmuje okres abonamentowy wynoszący jeden miesiąc lub jeden rok zgodnie z wyborem Użytkownika. Subskrypcja podlega automatycznemu odnowieniu na kolejne okresy abonamentowe.

  2. Okres abonamentowy w ramach subskrypcji liczony jest z dokładnością do daty i godziny jej aktywacji.

  3. Subskrypcja wygasa po rezygnacji Użytkownika z odnowienia subskrypcji lub w przypadku niepowodzenia w pobraniu płatności za jej odnowienie.

  4. Rezygnacja z subskrypcji powinna zostać zgłoszona przez Użytkownika najpóźniej przed końcem trwania bieżącego okresu abonamentowego. Użytkownik anuluje subskrypcję za pomocą funkcji dostępnej na Koncie użytkownika.

  5. W przypadku rezygnacji z subskrypcji pozostaje ona aktywna do końca opłaconego okresu abonamentowego.

  6. Po wygaśnięciu subskrypcji Użytkownik korzysta z funkcjonalności Aplikacji dostępnych bezpłatnie.

  7. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmiany w planach subskrypcyjnych oraz opłat za subskrypcję, jednak wszelkie tego typu zmiany cen lub planów subskrypcyjnych będą obowiązywać nie wcześniej aniżeli od następnego okresu abonamentowego po wysłaniu do Użytkownika zawiadomienia o tej zmianie. Brak anulacji subskrypcji przez Użytkownika po otrzymaniu wiadomości, o której mowa w zdaniu poprzednim oznacza akceptację zmian w planie lub cenie subskrypcji.

§7. Zasady zamieszczania Zleceń

  1. Zleceniobiorca może skorzystać z funkcjonalności przeznaczonych dla podmiotów działających jako przedsiębiorca zatrudniający pracowników (niezależnie od formy zatrudnienia). Funkcjonalności dostępne dla takich podmiotów umożliwiają:

    • możliwość dodawania pracowników do poszczególnych Zleceń,
    • obsługę terminarza dla poszczególnych pracowników.
  2. Pracownicy dodani przez Zleceniobiorcę w ramach funkcjonalności, o której mowa w ust. 1 mogą korzystać z funkcjonalności Aplikacji w ograniczonym zakresie, tj. wyłącznie z możliwości podglądu terminarza i aktywnych Zleceń, bez możliwości korzystania z pełnych funkcjonalności przysługujących Zleceniobiorcy.

  3. W celu zamieszczenia Zlecenia Zleceniobiorca posiadający aktywną subskrypcję loguje się w Aplikacji, a następnie wypełnia dedykowany formularz zlecenia dostępny po wybraniu opcji „Dodaj usługę”.

  4. Wypełniając formularz zlecenia Zleceniobiorca jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich pól formularza.

  5. Treść Zlecenia musi zostać sformułowana w języku polskim, pozostawać zgodna z prawdą, jednoznaczna i zrozumiała oraz zgodna z wybraną kategorią.

  6. Zleceniobiorca z wykorzystaniem dedykowanej funkcjonalności posiada możliwość tworzenia własnego terminarza świadczenia usług oraz dodawania pracowników do konkretnego Zlecenia.

  7. Zleceniobiorca nie może oferować świadczenia usług, które naruszają obowiązujące przepisy prawa lub dobre obyczaje, w szczególności oferować świadczenia usług lub poszukiwać kandydatów do pracy o charakterze seksualnym oraz zamieszczać ofert o charakterze randkowym lub małżeńskim.

  8. Utworzone przez Zleceniobiorcę Zlecenie nie podlega weryfikacji przez Usługodawcę. Jednakże w przypadku stwierdzenia niezgodności treści Zlecenia z postanowieniami Regulaminu, Zlecenie zostanie usunięte, a Zleceniobiorca jest informowany o usunięciu Zlecenia i przyczynie usunięcia.

  9. Zlecenie publikowane jest w Aplikacji niezwłocznie po dodaniu przez Zleceniobiorcę. Opublikowane Zlecenie dostępne jest dla wszystkich osób korzystających z Aplikacji.

  10. Zlecenie jest ważne, tj. publikowane jest do czasu usunięcia go przez Zleceniobiorcę.

  11. Zleceniobiorca z chwilą publikacji Zlecenia udziela Usługodawcy licencji niewyłącznej na korzystanie z treści Zlecenia (w części lub w całości) poprzez utrwalanie, zwielokrotnianie oraz rozpowszechnianie w Aplikacji, a także u partnerów Usługodawcę za pośrednictwem których prowadzona jest promocja Aplikacji, w sposób umożliwiający wyświetlanie treści na urządzeniach elektronicznych z wykorzystaniem sieci Internet w każdym miejscu i czasie, niezależnie od liczby oraz formy dostępu.

  12. Licencja udzielana jest przez Zleceniobiorcę bez ograniczenia czasowego, terytorialnego i liczbowego oraz bez wynagrodzenia dla Zleceniobiorcy i innych podmiotów uprawnionych do treści. Licencja obejmuje również uprawnienie do wykonywania praw zależnych do utworów, w tym również do korzystania ze stworzonych opracowań.

  13. Licencja wygasa z chwilą zaprzestania publikacji Zlecenia w Aplikacji.

§8. Transakcje

  1. Zleceniodawca zainteresowany Zleceniem za pomocą dostępnej w Aplikacji funkcjonalności wybiera rodzaj usługi, termin jej realizacji zgodnie z terminarzem Zleceniobiorcy oraz w przypadku takiej możliwości pracownika Zleceniobiorcy z dostępnej listy, a następnie dokonuje płatności za Zlecenie zgodnie z metodami płatności dostępnymi w Aplikacji.

  2. W przypadku braku wyboru pracownika przez Zleceniodawcę, wyboru dokonuje Zleceniobiorca.

  3. Po otrzymaniu Zlecenia Zleceniobiorca akceptuje Zlecenie oraz opcjonalnie wskazuje szacunkowy czas wykonania Zlecenia lub bez podania przyczyny może odrzucić Zlecenie.

  4. Zleceniodawca opłaca Zlecenie po jego akceptacji przez Zleceniobiorcę (przedpłata). Zleceniobiorca może także umożliwić rozliczenie Zlecenia gotówką przy realizacji zlecenia u Zleceniodawcy.

  5. Pomiędzy Zleceniodawcą, a Zleceniobiorcą dochodzi do zawarcia umowy, której przedmiotem jest realizacja Zlecenia po akceptacji Zlecenia przez Zleceniobiorcę albo w przypadku wybrania przez Zleceniodawcę rozliczenia przedpłatą, po akceptacji Zlecenia przez Zleceniobiorcę i dokonaniu płatności przez Zleceniodawcę.

  6. Usługodawca nie jest stroną umowy zawieranej pomiędzy Użytkownikami w związku ze Zleceniem. Usługodawca zapewnia jedynie zaplecze techniczne oraz dostępność zewnętrznych systemów płatności umożliwiających zawieranie transakcji pomiędzy Użytkownikami. Tym samym wszelka odpowiedzialność za realizację takiej umowy, w tym odpowiedzialność za roszczenia spoczywa na Użytkownikach będących stronami umowy.

  7. Wynagrodzenie należne Zleceniobiorcy przy płatności przez Zleceniodawcę w formie przedpłaty dodawane jest do jego Portfela po potwierdzeniu przez Zleceniodawcę wykonanie Zlecenia.

  8. Zleceniodawca zobowiązany jest do potwierdzenia prawidłowego wykonania Zlecenia w terminie 48 godzin od jego realizacji lub zgłoszenia w tym czasie uwag do realizacji Zlecenia.

  9. W przypadku braku potwierdzenia przez Zleceniodawcę prawidłowego wykonania Zlecenia lub zgłoszenia uwag do realizacji Zlecenia zgodnie z ust. 5, wynagrodzenie jest dodawane do Portfela Zleceniobiorcy.

  10. W przypadku zgłoszenia uwag do realizacji Zlecenia wynagrodzenie zostanie dodane do Portfela po wyjaśnieniu zastrzeżeń Zleceniodawcy przez Usługodawcę z udziałem Zleceniobiorcy.

  11. Wynagrodzenie należne Zleceniodawcy pomniejszane jest o opłatę należną operatorowi płatności elektronicznych zgodnie z §9 Regulaminu.

  12. Usługodawca zastrzega, iż w przypadku Zleceniobiorcy będącego osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej miesięczna suma wynagrodzenia uzyskiwanego łącznie z wykonanych zleceń nie może przekroczyć 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia obowiązującego w danym roku. W przypadku osiągnięcia wskazanego limitu Usługodawca może zablokować przyjmowania przez Zleceniobiorcę dalszych zleceń w miesiącu, w którym limit został przekroczony.

§9. Opłaty i rozliczenia

  1. W przypadku Zlecenia opłacanego w formie przedpłaty z wynagrodzenia należnego Zleceniobiorcy pobierana jest opłata na rzecz operatora systemu płatności elektronicznych wynosząca 1,00 zł + 1,5% kwoty płatności.

  2. Aktualny stan rozliczeń (uwzględniający pobrane opłaty) oraz kwota środków do wypłaty po potrąceniu opłat widoczna jest dla Zleceniobiorcy po zalogowaniu się w Aplikacji w zakładce Twój portfel.

  3. Usługodawca zastrzega, iż funkcjonalność „Twój portfel” dostępna w Aplikacji mobilnej nie stanowi usługi płatniczej, a środki zgromadzane w ramach wskazanej funkcjonalności nie stanowią pieniądza elektronicznego w rozumieniu ustawy o świadczeni usług płatniczych.

  4. Zleceniobiorca może zlecić wypłatę zgromadzonych środków w każdym czasie z zastrzeżeniem, iż wypłata środków za wykonane Zlecenie możliwa jest wyłącznie po upływie 7 dnia jego realizacji.

  5. Wypłata środków dokonywana jest na rachunek bankowy wskazany przez Zleceniobiorcę.

§10. Płatności w Aplikacji

  1. Płatności w Aplikacji dokonywane są przez Użytkowników w formie przedpłaty za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych Stripe obsługiwanego przez Stripe, 510 Townsend Street, San Francisco, CA 94103, USA.

  2. Aktywacja subskrypcji lub innej usługi płatnej następuje w momencie otrzymania przez Usługodawcę informacji od operatora systemu płatności elektronicznych o pozytywnej autoryzacji transakcji.

  3. Opłata za subskrypcję pobierana jest cyklicznie do czasu rezygnacji Użytkownika. Opłata jest pobierana za pomocą wybranej przez Użytkownika metody płatności zgodnie z cennikiem Usługodawcy obowiązującym na dzień rozpoczęcia nowego okresu abonamentowego.

  4. W przypadku płatności cyklicznej Użytkownik wyraża zgodę na pobieranie przez operatora systemu płatności elektronicznych z karty płatniczej kwoty odpowiadającej wysokości wartości opłaty za okres abonamentowy. Opłata pobierana jest najpóźniej na dzień poprzedzający rozpoczęcie kolejnego okresu abonamentowego.

  5. Jeżeli płatność nie może być zrealizowana ze względu na upływ terminu ważności, brak środków lub z innych przyczyn, Użytkownik korzysta dalej z funkcjonalności Aplikacji dostępnych dla Użytkowników nieposiadających subskrypcji.

  6. Metody płatności można zaktualizować przechodząc do Panelu użytkownika. Po dokonaniu aktualizacji Użytkownik upoważnia Usługodawcę do dalszego pobierania opłat w odpowiedniej wysokości przy użyciu wybranych metod płatności.

§11. Odpowiedzialność Usługodawcy

  1. Usługodawca informuje, iż zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną nie jest zobowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych, o których mowa w art. 12-14 wskazanej ustawy.

  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania Użytkowników wynikające z ich działań za pośrednictwem Aplikacji.

  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za dane wprowadzone przez Użytkowników w Aplikacji i nie odpowiada za czynności dokonane przez Użytkownika, które przyczyniły się do powstania jakiejkolwiek szkody w odniesieniu do tego Użytkownika lub innych Użytkowników bądź osób trzecich albo też uniemożliwiły albo utrudniły świadczenie usług przez Usługodawcę.

  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w funkcjonowaniu Aplikacji oraz szkody poniesione przez Użytkownika z tego tytułu, jeżeli zostały spowodowane działaniem siły wyższej, której nie dało się przewidzieć, a w przypadku, gdy wystąpienie siły wyższej było do przewidzenia – gdy nie dało się zapobiec skutkom jej wystąpienia.

  5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe funkcjonowanie Aplikacji wynikające z działania Urządzenia mobilnego Użytkownika.

  6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki ujawnienia danych autoryzacyjnych umożliwiających dostęp do Aplikacji bądź udostępniania Panelu użytkownika w ramach Aplikacji przez Użytkownika osobom trzecim.

  7. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niedziałanie lub nienależyte działanie Aplikacji na urządzeniu nie spełniającym wymagań technicznych, o których mowa w §3 Regulaminu.

  8. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne działanie systemów operacyjnych, które są wymagane do uruchomienia Aplikacji, zgodnie z §3 Regulaminu, jak również oprogramowania innego niż Aplikacja, zainstalowanego na Urządzeniu lub pobranego na Urządzenie.

  9. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług przez operatorów telekomunikacyjnych, z którymi Użytkownik ma zawarte umowy, w szczególności w zakresie połączenia do sieci Internet, jak również za wysokość opłat za te usługi.

  10. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za czasową niemożność korzystania przez Użytkowników z Aplikacji, wywołaną przerwą techniczną, o której mowa w §17 ust. 2

  11. W przypadku szkody poniesionej przez Użytkownika, a wynikającej z umyślnego działania Usługodawcy, Usługodawca odpowiada jedynie za rzeczywiste szkody poniesione przez Użytkownika z zastrzeżeniem odrębnych praw przysługujących konsumentom.

§12. Odpowiedzialność za zgodność treści cyfrowej z umową

  1. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.

  2. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.

  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli: a) środowisko cyfrowe konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Usługodawca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy; b) konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.

  4. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową. Usługodawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.

  5. Usługodawca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi Usługodawca.

  6. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: a) doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów; b) Usługodawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową; c) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową; d) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania przez konsumenta z żądania doprowadzenia przez Usługodawcę treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową; e) z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

  7. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny.

  8. Usługodawca może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z umową, tylko jeżeli umowa tak stanowi i jedynie z uzasadnionych przyczyn w tej umowie wskazanych. Usługodawca nie może jednak dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób jednorazowy. Wprowadzenie zmiany, o której mowa w zdaniu poprzednim nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie konsumenta. Usługodawca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie.

  9. Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 8, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp konsumenta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich, Usługodawca jest zobowiązany poinformować konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do wypowiedzenia umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Konsument nie posiada prawa do wypowiedzenia umowy, jeżeli Usługodawca zapewnił konsumentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową, w stanie niezmienionym.

§13. Rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. Użytkownikowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym. Użytkownik może rozwiązać umowę w każdym czasie i bez podawania przyczyny.

  2. W przypadku gdy wypowiadającym umowę jest Zleceniobiorca lub Zleceniodawca posiadający Zlecenie będące w trakcie realizacji, rozwiązanie umowy nie może nastąpić wcześniej niż po potwierdzeniu prawidłowości realizacji Zlecenia.

  3. W celu rozwiązania umowy Użytkownik zobowiązany jest do skorzystania z funkcjonalności „Usuń konto” dostępnej po zalogowaniu się w Aplikacji, a następnie usunięcia Aplikacji z pamięci urządzenia mobilnego (odinstalowanie Aplikacji).

  4. W przypadku naruszania przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu Usługodawca zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu do Aplikacji bądź całkowitego usunięcia Użytkownika. Czynności, o których mowa zdaniu poprzednim Usługodawca przeprowadza po uprzednim wezwaniu Użytkownika do zaprzestania naruszeń wyznaczając ku temu termin nie krótszy niż 3 dni oraz informując o skutkach braku zastosowania się do wezwania.

  5. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż usunięcie konta w Aplikacji w następstwie dokonanego wypowiedzenia lub jego blokada skutkować będzie brakiem dostępu do Aplikacji, w tym brakiem możliwości korzystania z subskrypcji co nie rodzi po stronie Użytkownika uprawnienia do żądania od Usługodawcy rekompensaty finansowej.

§14. Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy

  1. Użytkownikowi będącemu konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa Usługodawcy w terminie 14 dni od dnia, w którym zawarto umowę. Do zachowania terminu wystarczy przesłanie oświadczenia na adres siedziby lub adres poczty elektronicznej Usługodawcy.

  2. W razie odstąpienia od umowy, jest ona uważana za niezawartą a konsument jest zwolniony od wszelkich zobowiązań (z wyjątkiem sytuacji określonej w ust. 3-4). Płatności dokonane przez konsumenta zostaną zwrócone przez Usługodawcę w takiej samej formie w jakiej konsument dokonał zapłaty, chyba, że konsument wyrazi zgodę na zwrot płatności w inny sposób, który nie spowoduje dla niego dodatkowych obciążeń. Zwrot następuje w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.

  3. W przypadku zrealizowania w pełni usługi przez Usługodawcę na wyraźne żądanie konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, prawo do odstąpienia od umowy wygasa.

  4. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż subskrypcja aktywowana jest niezwłocznie po dokonaniu płatności co wiąże się z brakiem możliwości odstąpienia od umowy po jej aktywacji. Użytkownik może natomiast zrezygnować z odnowienia subskrypcji na zasadach określonych Regulaminem.

§15. Treści Użytkownika w Aplikacji

  1. W przypadku, gdy funkcjonalności dostępne w Aplikacji umożliwiają Użytkownikowi zamieszczanie oraz udostępnianie jakichkolwiek treści (tekstowych, graficznych itp.), Użytkownik dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania treści. Zamieszczane treści nie wyrażają poglądów Usługodawcy i nie powinny być utożsamiane z jego działalnością. Usługodawca nie jest dostawcą treści, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne.

  2. Użytkownik oświadcza, że:

    • jest uprawniony do korzystania z treści, a ich umieszczenie oraz udostępnienie nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny oraz za zgodą uprawnionych osób;
    • wyraża zgodę na wgląd do opublikowanych treści przez innych Użytkowników oraz Usługodawcę.
  3. Użytkownik nie jest uprawniony do zamieszczania danych osobowych osób trzecich oraz rozpowszechniania wizerunku osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej.

  4. Zabronione jest zamieszczanie przez Użytkownika treści:

    • nawołujących do popełnienia czynu zabronionego lub pochwalających popełnienie takiego czynu,
    • obrażających uczucia religijne innych osób poprzez znieważenie przedmiotu czci religijnej lub miejsca służącego do celów religijnych,
    • pomawiających inną osobę, grupy osób, instytucje, osoby prawne lub inne podmioty o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć je w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego do wykonywania danego zawodu, działalności czy zajmowania określonego stanowiska,
    • znieważających lub zniesławiających inne osoby, a także godzących w dobre imię tych osób,
    • propagujących lub nawołujących do nienawiści na tle rasowym, narodowościowym, etnicznym, wyznaniowym albo seksualnym,
    • naruszających prawa autorskie i/lub prawa pokrewne osób trzecich,
    • mających charakter bezprawny,
    • zawierających złośliwe oprogramowanie lub służących do wyłudzania danych,
    • mających charakter promocyjny, reklamowy lub zawierających informacje dotyczące działalności konkurencyjnej w stosunku do Usługodawcy (chyba, że jest to wymagane w związku z korzystaniem z usług Usługodawcy).
  5. W przypadku otrzymania powiadomienia zgodnie z §16 Regulaminu, Usługodawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub usuwania treści zamieszczanych przez Użytkownika, w szczególności w odniesieniu do treści, co do których, opierając się na doniesieniach osób trzecich lub odpowiednich organów, stwierdzono, że mogą one stanowić naruszenie niniejszego Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa. Usługodawca nie prowadzi bieżącej kontroli zamieszczanych treści.

  6. Użytkownik wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Usługodawcę umieszczonych przez niego treści w ramach Aplikacji.

§16. Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw

  1. Użytkownik, który uważa opublikowaną w Aplikacji treść za nielegalną lub naruszającą warunki Regulaminu, może przesłać do Usługodawcy zgłoszenie dotyczące tej treści na jego adres poczty elektronicznej.

  2. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Użytkownika, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła Użytkownikowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.

  3. Usługodawca rozpatruje zgłoszenie oraz podejmuje decyzję co do treści, której dotyczy zgłoszenie w terminie od 7 do 21 dni w zależności od stopnia skomplikowania sprawy.

  4. O podjętej decyzji Usługodawca powiadamia zgłaszającego bez zbędnej zwłoki. Decyzja Usługodawcy może polegać na moderacji treści albo usunięciu treści albo pozostawieniu treści w Aplikacji.

  5. Zgłaszający może odwołać się od decyzji w terminie 6 miesięcy od jej otrzymania. Odwołanie powinno zawierać wyczerpujące uzasadnienie. Usługodawca rozpatruje odwołania w terminie 21 dni.

  6. W przypadku gdy Usługodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.

§17. Postępowanie reklamacyjne

  1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Usługodawcę usług świadczonych za pomocą Aplikacji, Użytkownik jest uprawniony do złożenia reklamacji drogą elektroniczną na adres kontakt@cleanlo.pl.

  2. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać oznaczenie Użytkownika (imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej), przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem okresu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. W przypadku podania niepełnych danych Usługodawca wezwie Użytkownika do uzupełnienia danych w terminie 7 dni.

  3. Reklamację rozpatruje Usługodawca w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.

  4. Brak informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie, o którym mowa w ust. 3 jest równoznaczne z jej uwzględnieniem przez Usługodawcę.

§18. Własność intelektualna

  1. Wszelkie treści zamieszczone w Aplikacji (wliczając w to grafikę, teksty, układ treści i logotypy) a nie pochodzące od Użytkowników lub podmiotów trzecich korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Usługodawcy. Wykorzystywanie tych treści bez wyraźnej zgody Usługodawcy skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.

  2. Korzystanie z Aplikacji, w tym korzystanie z materiałów tekstowych, graficznych, baz danych czy innych treści cyfrowych, nie oznacza nabycia przez Użytkownika jakichkolwiek praw w odniesieniu do wskazanych treści, a w szczególności nie oznacza nabycia praw autorskich majątkowych, praw pokrewnych lub licencji z zastrzeżeniem ust. 4.

  3. Zabronione jest podejmowanie następujących czynności bez wyraźnej zgody Usługodawcy, o ile czynności te nie wynikają ze specyfiki i celu Usługi dostępnej w Aplikacji: a) kopiowanie, modyfikowanie oraz transmitowanie elektronicznie lub w inny sposób Aplikacji lub jej części, a także poszczególnych treści udostępnianych za jej pomocą, b) rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób publikowanych w Aplikacji treści, chyba że w Regulaminie zastrzeżono inaczej, c) pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystanie w całości lub części.

  4. Z chwilą pobrania Aplikacji, Usługodawca udziela Użytkownikowi licencji na korzystanie z Aplikacji zgodnie z jej przeznaczeniem, przy czym obejmuje to prawo do jej zwielokrotnienia wyłącznie w zakresie, w jakim zwielokrotnienie jest niezbędne do uruchomienia, działania i przechowywania Aplikacji w pamięci Urządzenia.

  5. Licencja, o której mowa w ust. 4, nie upoważnia Użytkownika do udzielenia dalszych licencji, ponadto Użytkownik nie ma prawa – w całości lub w części – zwielokrotniać (poza przypadkiem określonym w ust. 4), dystrybuować, sprzedawać bądź w inny sposób wprowadzać do obrotu lub rozpowszechniać Aplikacji, w tym przesyłać lub udostępniać w sieci Internet, sieciach komputerowych, systemach dystrybucji aplikacji mobilnych oraz w jakichkolwiek innych systemach teleinformatycznych.

§19. Postanowienia końcowe

  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie. O planowanej zmianie Regulaminu Usługodawca poinformuje z co najmniej czternastodniowym wyprzedzeniem poprzez zamieszczenie odpowiedniego komunikatu w Aplikacji. Korzystanie przez Użytkownika z Aplikacji po wejściu w życie zmian w Regulaminie oznacza ich akceptację przez Użytkownika. Zmiana Regulaminu w czasie trwania stosunku umownego o charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 Kodeksu cywilnego, a strona nie wypowiedziała umowy w terminie wypowiedzenia wynoszącym 14 dni kalendarzowych.

  2. Usługodawca zachowuje sobie prawo do okresowego wyłączania dostępu do Aplikacji lub wybranych funkcjonalności Aplikacji w przypadku, gdy jest to niezbędne w celu rozbudowy lub konserwacji zasobów technicznych lub teleinformatycznych Usługodawcy związanych z działaniem Aplikacji.

  3. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.

  4. Użytkownik będący konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń w drodze mediacji lub sądu polubownego. Niezależnie od tego konsument może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl. Użytkownik będący konsumentem może ponadto skorzystać z elektronicznego sposobu rozwiązywania sporów z Usługodawcą za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  5. Regulamin obowiązuje od dnia ….. 2024 r.